INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓREJ ZNAJDUJE SIĘ DOMEK LETNISKOWY LUB INNA NIERUCHOMOŚĆ WYKORZYSTYWANA NA CELE REKREACYJNO-WYPOCZYNKOWE

image_pdfDrukuj do pliku PDFimage_printDrukuj

Od 1 stycznia 2025 r. zmiana wysokości stawki opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi

Urząd Gminy w Babiaku informuje, że od 1 stycznia 2025 r. zmienia się wysokość stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Babiak.

Od 1 stycznia 2025 r. wysokość ryczałtowej stawki rocznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe będzie wynosiła 220 zł od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

Powyższą zmianę stawki opłaty reguluje uchwała nr VIII/59/24 Rady Gminy Babiak z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (Uchwała do pobrania)

Czy trzeba składać nową deklarację?

Powyższa zmiana stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie wiąże się z koniecznością składania nowych deklaracji.

Do właścicieli nieruchomości, w najbliższych dniach zostaną dostarczone zawiadomienia o wysokości ryczałtowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Czy zmienia się termin dokonywania opłat?

Nie zmienia się termin dokonywania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinna być wnoszona bez wezwania w terminie do 15 maja danego roku.

Dodatkowe informacje dotyczące uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi można uzyskać w Urzędzie Gminy w Babiaku, pl. Wolności 5, pokój nr 34 lub telefonicznie pod nr 63 27 11 071.

Zmiana wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  wynika z kilku czynników, między innymi rosnących kosztów odbioru i transportu odpadów, wzrostu cen paliw, energii, płacy minimalnej i opłaty środowiskowej. Ponadto wzrastają koszty związane z zagospodarowaniem odpadów w Miejskim Zakładzie Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie. Apelujemy o prawidłową segregację odpadów komunalnych z uwagi na ustawowy obowiązek osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu przez gminę (w 2025 roku wymagany poziom do osiągnięcia to 55%). Prawidłowa segregacja ma ogromny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych oraz przekłada się na wysokość opłat jakie wszyscy właściciele nieruchomości będą ponosić w najbliższych latach.

Jeżeli odpady nie będą zbierane w sposób selektywny zostanie wszczęte postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty podwyższonej, która stanowi dwukrotność stawki podstawowej, tj. 440 zł.