Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach działania 6.10 – Aktywna Integracja.

image_pdfDrukuj do pliku PDFimage_printDrukuj

Otwarty nabór partnera

w celu wspólnej realizacji projektu w ramach

Działanie 6.10 Aktywna Integracja

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Priorytetu 6 Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.10 Aktywna Integracja. Wniosek projektowy składany jest w odpowiedzi na konkurs Funduszy Europejskich dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027, ogłoszonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.

Gmina Babiak ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach Działania 6.10 Aktywna Integracja. Wybór partnera w projekcie następuje zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w tym wybór partnera spoza sektora finansów publicznych – zgodnie z art. 39 ust. 1-4 ww. ustawy.

I. Cel projektu:

Celem projektu jest aktywizacja społeczno-zawodowa i integracja osób, rodzin i społeczności zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, ich otoczenia oraz osób biernych zawodowo.

II. Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

W ramach działania realizowane będą projekty z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej i integracji osób, rodzin i społeczności zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (w tym m.in. osób z niepełnosprawnościami, obywateli państw trzecich oraz społeczności marginalizowanych w szczególności społeczności romskiej), ich otoczenia oraz osób biernych zawodowo poprzez:

a) wykorzystanie instrumentów aktywizacji społecznej, zawodowej, edukacyjnej, zdrowotnej, mieszkaniowej, rekreacyjno-kulturalnej oraz działania o charakterze środowiskowym,
b) poprawę dostępu do usług reintegracji społecznej i zawodowej poprzez tworzenie nowych miejsc reintegracji (w istniejących podmiotach reintegracyjnych takich jak WTZ, ZAZ, CIS, KIS, ŚDS) oraz obejmowanie osób już wspieranych w podmiotach reintegracyjnych nowymi usługami.

Działania przewidziane do realizacji to przede wszystkim:

a) usługi aktywnej integracji o charakterze:

  • społecznym, których celem jest nabycie, przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej (poprzez m.in. udział w zajęciach w jednostkach reintegracyjnych takich jak WTZ, ZAZ, CIS, KIS, ŚDS);
  • edukacyjnym, których celem jest nabycie lub potwierdzenie kompetencji ogólnych lub zawodowych dostosowanych do potrzeb rynku pracy, prowadzące do uzyskania kwalifikacji (m.in. w ramach edukacji formalnej);
  • zdrowotnym, których celem jest wyeliminowanie lub złagodzenie barier zdrowotnych utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie lub powodujących oddalenie od rynku pracy (finansowanie usług zdrowotnych jest możliwe w zakresie działań o charakterze diagnostycznym lub profilaktycznym, zaś finansowanie leczenia jest możliwe wyłącznie w ramach opieki długoterminowej, jako wsparcie towarzyszące);
  • zawodowym, których celem jest pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu, wyposażenie w kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz umiejętności pożądane na rynku pracy (poprzez m.in. udział w zajęciach w jednostkach reintegracyjnych, kursy i szkolenia zawodowe), pomoc w utrzymaniu zatrudnienia;

b) działania ukierunkowane na poprawę dostępu do usług reintegracji społecznej i zawodowej poprzez tworzenie nowych miejsc reintegracji (w istniejących podmiotach reintegracyjnych takich jak WTZ, ZAZ, CIS, KIS, ŚDS) oraz obejmowanie osób już wspieranych w podmiotach reintegracyjnych nowymi usługami.

III. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

a)       Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Gminy Babiak obejmujące przypisane we wniosku o dofinansowanie zadania, ustalone na etapie przygotowania części budżetowych oraz opisowych projektu.
b)       Gmina Babiak zastrzega, że szczegółowy zakres projektu ustalony zostanie na etapie jego przygotowania i może obejmować wyłącznie wybrane działania zgodnie z potrzebami określonymi na etapie diagnozy sytuacji problemowej.

Nie przewiduje się udziału finansowego Partnera w ramach kosztów pośrednich.

IV. Wymagania wobec partnera:

a)       Partner musi posiadać doświadczenie w świadczeniu usług aktywnej integracji i/lub na rzecz osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz dysponować odpowiednim potencjałem osobowym zdolnym do realizacji zadań przewidzianych w projekcie.

V. Zgłoszenie powinno zawierać:

a)       Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z aktywną integracją
b)       Opis udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a)
c)       Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie świadczenia usług aktywnej integracji wraz z ich krótkim opisem.
d)       Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach.
e)       Informację o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz z informacją o źródle wkładu własnego oraz  jego formie (pieniężna lub niepieniężna)
f)        Deklarację gotowości przygotowania wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
g)       Dokumenty potwierdzające status prawny kandydata na partnera i umocowanie osób go reprezentujących.
h)       Oświadczenie, o nie podleganiu wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności: art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); lub wobec których orzeczono zakaz dostępu do środków funduszy europejskich na podstawie odrębnych przepisów:
a) art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745);
b) art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2020 r., poz. 358 z późn. zm.).

Zgłoszenie powinno wpłynąć na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

VI. Opis kryteriów branych pod uwagę w wyborze partnera

a)       Spełnienie wymogów formalnych (oświadczenia o których mowa w pkt V e – V g.)
b)       Przedstawienie koncepcji udziału partnera w projekcie w formie rozmowy osobistej, uwzględniając punkt II oraz III ogłoszenia o naborze.  Po spotkaniu Wnioskodawca, tj. Gmina Babiak przygotowuje notatkę z rozmowy (stanowiącą załącznik nr 2 do Ogłoszenia o naborze partnera). Max. 50 pkt
c)       Przedstawienie koncepcji udziału partnera w projekcie w formie pisemnej. Koncepcja musi spełniać następujące wymagania:

  • opierać się na należycie przeanalizowanym stanie faktycznym;
  • posiadać czytelne odniesienia do dokumentów źródłowych, przepisów prawa;
  • zawierać prezentację zaplanowanych w ramach projektu działań;
  • zawierać jasno sformułowane podsumowanie, w którym zostaną zawarte wnioski z przeprowadzonej analizy. Max. 50 pkt

d)       Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z aktywną integracją. Max. 30 pkt
e)       Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie świadczenia usług aktywnej integracji wraz z ich krótkim opisem. Max. 30 pkt.
f)        Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach. Max. 10 pkt.
g)       Informacja o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz ze wskazaniem jego źródła oraz z informacją o jego formie (pieniężna lub niepieniężna). Max. 30 pkt.

VII. Termin składania ofert

Oferty w formacie .doc., docx. lub .pdf należy przesłać w terminie do 21 dni od daty ogłoszenia naboru tj. do dnia 25 marca 2025 r. na adres e-mail: ug@babiak.org.pl
Gmina Babiak zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru na każdym etapie bez podawania powodu.

Formularz ofertowy